Azteb

چهار نکته برای استفاده از اکسیژن ساز قابل‌ حمل در اتومبیل

نویسنده AnonymousFox_hfa 2018-11-06 14:03:45 0 نظر راهنما,

اگر بخواهید به ملاقات خانواده، مأموریت و یا حتی به سفر بروید، اغلب اوقات که از اتومبیل برای رفتن به آنجا استفاده نمی‌کنید، بنابراین برای حمل دستگاه اکسیژن ساز دچار مشکل خواهید شد.

خوشبختانه، اکسیژن ساز‌های قابل‌ حمل در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار قابل خریداری هستند؛ برخی از این دستگاه‌ها حتی به اندازه 1 کیلوگرم وزن دارند! مسافرت با اکسیژن نباید یک تجربه سخت باشد. معمولاً دستگاه اکسیژن ساز را می‌بایست به همراه لوازم جانبی آن خریداری نمود. این لوازم جانبی عبارت‌اند از: کیف‌های دستی، چرخ‌های دستی، کوله‌پشتی، کابل شارژ خودرو و موارد دیگر که رانندگی را آسان‌تر می‌کنند!

اگرچه سوار اتومبیل شدن با یک دستگاه اکسیژن ساز قابل ‌حمل آسان است، اما هنوز چند نکته و راهنمایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا سفر بعدی‌تان همراه با اکسیژن ساز، آسان و ایمن باشد. برای فهمیدن چهار مورد از مهم‌ترین نکته‌های موجود در مورد استفاده از اکسیژن ساز قابل ‌حمل در اتومبیل به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 

1. دستگاه خود را در اتومبیل رها نکنید

دمای شدید

یکی از مهم‌ترین نکات، به‌خصوص در طول ماه‌های گرم سال این است که دستگاه اکسیژن ساز خود را در اتومبیل رها نکنید. دمای عملیاتی به‌سختی تا ۱۰۴ درجه می‌رسد؛ بااین‌حال، درجه حرارت داخلی وسایل نقلیه می‌تواند به‌راحتی از آن دما در بسیاری از مقصد‌های تعطیلاتی پرطرفدار مانند مناطق کویری فراتر برود. یک POC به‌عنوان قطعه الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود و عملکرد سختی در دماهای بالاتر از ۱۰۰ درجه خواهد داشت. دمای بالا به‌راحتی می‌تواند به مدارهای داخلی این دستگاه آسیب برساند.

 

باتری‌های لیتیوم یونی

باتری‌های موجود در داخل دستگاه شما یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های دستگاه است. باتری‌های اکسیژن سازهای قابل ‌حمل، لیتیوم یونی هستند، بنابراین دماهای بالا کارایی باتری‌ها و توانایی شارژ شدن آن‌ها را در طول زمان کاهش می‌دهد. این موضوع برای دماهای بسیار سرد نیز صدق می‌کند. اگر یک اکسیژن ساز در معرض شرایط حاد جوی قرار گیرد، دمای دستگاه باید قبل از استفاده به شرایط استاندارد بازگردد.

 

سرقت

متأسفانه، ما اغلب داستان‌هایی از بیماران می‌شنویم در مورد اینکه اکسیژن ساز‌های آن‌ها از ماشینشان دزدیده می‌شوند. POCs تجهیزات ارزشمندی هستند و باید همراه با شما در زمانی که در منزل نیستید، باشند و در معرض دید قرار داشته باشند. کیف‌های دستی، کوله‌پشتی‌ها و چرخ‌های دستی می‌توانند به‌راحتی دستگاه اکسیژن ساز شما را در دسترس نگه دارند بدون آنکه آزادی شما را محدود کند.

 

2. سیگار نکشید!

سیگار کشیدن در حال استفاده از اکسیژن یکی از علل جراحات ناشی از آتش‌سوزی و مرگ‌های مرتبط با آن است. توجه کنید که دستگاه اکسیژن ساز نباید در معرض هیچ جسم مشتعلی قرار بگیرد. سیگار کشیدن در هنگام استفاده از نازل اکسیژن (کانولای اکسیژن) ممکن است باعث سوختگی صورت و احتمالاً مرگ شود. دقت کنید که بعد از بیرون آوردن لوله اکسیژن، آن را روی هر نوع لباس، بالش‌ها و یا مواد قابل اشتعال دیگر قرار ندهید درحالی‌که دستگاه در حال کار کردن است.

اگر شما باید سیگار بکشید، این ۳ گام می‌تواند زندگی شما را نجات دهد:

  1. دستگاه را خاموش کنید.
  2. نازل را بردارید.
  3. اتومبیل یا اتاقی که دستگاه اکسیژن شما در آن قرار دارد را ترک کنید.

 

3. رعایت ایمنی در استفاده از دستگاه

نگهداری مناسب

در هنگام رانندگی، بهتر است که در صورت امکان، دستگاه را کف ماشین سمت صندلی کنار راننده قرار دهید، همچنین شما می‌توانید آن را روی صندلی کنار راننده هم قرار دهید اما مطمئن شوید که کاملاً در جای خود محکم است، به سمت صندلی خم‌شده ‌است، تکان نمی‌خورد و در هنگام رانندگی باعث حواس‌پرتی نخواهد شد.

 

تمیز بودن و فضای کافی اطراف دستگاه

دقت کنید که هیچ‌چیزی مانند کیف پول، پتو، یا لباس را روی دستگاه قرار ندهید. این ممکن است باعث شود که دستگاه بیش‌ازحد گرم شود. POC شما یک قطعه الکترونیکی است و به همین دلیل درصورتی‌که دریچه‌های آن مسدود یا پوشیده شده باشند، احتمال گرم شدن و خراب شدن آن وجود دارد. در تمام مدتی که در حال رانندگی هستید، آن را محکم، عمودی و بدون پوشش در جای خود، نگه دارید.

 

4. کابل شارژ DC خود را به همراه داشته باشید.

شارژ کردن

خوشبختانه، یک کابل شارژ آداپتور برق DC یکی از لوازم جانبی استاندارد در میان اکسیژن ساز‌ها است. این کابل برق به‌عنوان شارژر باتری برای باتری‌های داخلی و خارجی در بیشتر دستگاه‌ها عمل می‌کند و از طریق جا فندکی استاندارد به خودروی شما متصل می‌شود. به کتاب راهنمای دستگاه برای اطلاعات خاص دستگاه در مورد چگونگی شارژ کردن و استفاده از آداپتور برق DC خود رجوع کنید.

نکته مهم: اتومبیل شما باید قبل از اتصال به خروجی DC، استارت زده شود و کار کند. هرگز یک دستگاه متصل به شارژر DC را در اتومبیلی که روشن نیست (حالتی که سوییچ باز است)، ترک نکنید. انجام این کار باعث می‌شود که دستگاه به کشیدن برق ادامه دهد در نتیجه باتری را از بین می‌برد و به‌طور بالقوه به دستگاه آسیب می‌رساند.

 

برق در دسترس و زمان شارژ کردن

بیشتر اکسیژن ساز‌ها با برق DC شارژ می‌شوند اما این کار می‌تواند به معنی شارژ کندتر نسبت به برق AC باشد. زمان شارژ کردن را تخمین بزنید و اجازه بدهید که زمان بیشتری شارژ بیشتر شود هنگام استفاده از برق DC در مقابل برق AC، مخصوصاً اگر قصد دارید در هنگام شارژ کردن، از دستگاه خود استفاده کنید.

بیشتر دستگاه‌ها با یک سیم شارژ DC شارژ می‌شوند، تنها درصورتی‌که قدرت کافی در ماشین وجود داشته باشد. قدرت شارژ موجود بسته به نوع اتومبیلی که دارید، متفاوت خواهد بود. به دفترچه راهنمای دستگاهتان و دفترچه راهنمای اتومبیل خود رجوع کنید تا میزان خروجی موردنیاز برای شارژ کردن دستگاه و مقداری که توسط وسیله نقلیه فراهم می‌شود را پیدا کنید.

 

عیب‌یابی (Trouble Shooting)

نشانه‌ای از شارژ کردن نیست؟ اگر نور خارجی یا شاخص شارژ در دستگاه روشن نشود، کابل برق را از خروجی DC قطع کنید، وسیله نقلیه را مجدداً روشن کنید و سپس کابل را دوباره به خروجی DC متصل کنید.

اگر به کمک بیشتر برای شارژ کردن و عیب‌یابی دستگاه خود در اتومبیل نیاز دارید، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

  • پیش از ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و یا سطح فعالیتتان، حتماً با پزشک خود مشورت کنید و درباره هرگونه محدودیت فعالیتی که ممکن است داشته باشید و یا در آینده پیش آید، صحبت کنید.
  • هم‌چنین در مورد هرگونه تغییر ارتفاع، قرار گرفتن در مناطق با آلودگی بالا، دما یا رطوبت زیاد، یا هرگونه آلرژی‌های فصلی که ممکن است بر روی شما در طول سفر تأثیر بگذارد، صحبت کنید.
  • همیشه بهتر است با نسخه‌تان سفر کنید، شاید نیازها و یا مشکلات دیگری پیش آید.
  • اگر به مناطقی با آب‌وهوای خشک‌تر بروید، ممکن است بخواهید یک لیوان مرطوب‌کننده را به همراه داشته باشید.
  • آب‌وهوای خشک و غبارآلود ممکن است باعث شود که دستگاه‌ها گردوغبار اضافی جمع‌آوری کنند. عملکرد اکسیژن ساز را با تمیز و پاک نگه‌داشتن فیلترها در بالاترین سطح ممکن نگه دارید.
  • اگر سفر شما شامل سفر هوایی است، حتماً با شرکت هواپیمایی مدنظر تماس بگیرید، تا از شرایط آن‌ها برای پرواز با اکسیژن ساز اطلاع پیدا کنید و واجد شرایط باشید.

بیشتربدانید:

 

برچسب ها: اکسیژن ساز

افزودن نظر