Azteb

دستگاه‌ اکسیژن‌ساز چگونه عمل می‌کند؟

نویسنده AnonymousFox_hfa 2020-03-14 15:21:26 0 نظر

 

 

 

سال‌هاست اکسیژن درمانی به عنوان نوعی درمان پزشکی برای عملکرد بهتر ارگان‌های بدن مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه اکسیژن ساز برای کمک به عملکرد صحیح ارگان‌های بدن و همچنین مقابله با بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به وجود آمده‌ است. در این مطلب دستگاه اکسیژن ساز و نحوه عملکرد آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

 

دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی پزشکی و درمانی است که برای تغلیظ و متمرکز کردن اکسیژن هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه که در علم پزشکی تحول بزرگی ایجاد کرده است، می‌توان اکسیژن، حیاتی‌ترین منبع کره‌ی زمین، را به زندگی بازگرداند و به درمان و پیشگیری بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا کمک کرد. دستگاه اکسیژن ساز از قسمت‌های مختلف از جمله محفظه‌ی اکسیژن، سوند نازل یا دماغی اکسیژن، فیلتر اکسیژن ساز و فیلتر گردگیر، ظرف مرطوب کننده و ماسک اکسیژن تشکیل شده است و اکسیژن مورد نیاز، به ویژه برای کسانی که اکسیژن خون پایینی دارند، را تامین می‌کند. به طور نرمال، هوایی که ما تنفس می‌کنیم بیش از ۷۸٪ نیتروژن و تنها ۲۱٪ اکسیژن را شامل می‌شود. این دستگاه با فیلترهای مخصوص (فیلتر اسفنجی و فیلتر کاغذی) و کارکردی متفاوت، نیتروژن هوا را از اکسیژن جدا کرده و اکسیژن خالص تولید می‌کند.

 

 

دستگاه‌ اکسیژن‌ساز چگونه عمل می‌کند؟

 

نحوه‌ی عملکرد این دستگاه برقی به این صورت است که اکسیژن موجود در هوا را گرفته و به شکل غلیظ‌تر به محیط برمی‌گرداند. بدین شکل که هوای عادی محیط را  از طریق پمپ هوا به داخل خود کمپرس کرده، طی فرایند جذب سطحی و دام اندازی و عبور هوا از محفظه‌‌ی حاوی پودر زئولیت، اکسیژن را از سایر گازهای موجود در هوا جدا می‌کند، گازهای باقی مانده از دستگاه خارج شده و اکسیژن خالص و فشرده شده از آن بیرون می‌آید؛ اکسیژنی که بیش از ۹۵٪ خالص است. اکسیژن خالص تولید شده توسط دستگاه را می‌توان به صورت مستمر و متقاطع استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه، اکسیژن تازه و هوای با طراوت از طریق شش‌ها و ریه به قسمت‌های مختلف بدن منتقل شده و با کمک به انتقال جریان خون به همه‌ی اعضای بدن، در نهایت به سلامت بدن منجر می‌گردد. علاوه بر این، با افزایش اکسیژن محیط توسط دستگاه اکسیژن ساز، روند پیری، استرس و تنش‌ از افراد کم خواهد شد.

 

بیشتربدانید:

 

افزودن نظر