Azteb

دستگاه اکسیژن ساز قابل ‌حمل جگونه کار می‌ کند؟

نویسنده AnonymousFox_hfa 2018-05-27 10:05:28 0 نظر راهنما,

دستگاه اکسیژن ساز قابل ‌حمل، دستگاه‌های پزشکی هستند که به افرادی که سطح خونشان پایین است، کمک می‌کند. این دستگاه‌ها بااتصال به منبع الکتریکی یا با استفاده از باتری کار می‌کنند. برای شارژ باتری می‌توان از برق شهری استفاده کرد. بنابراین می‌توان در هنگام رانندگی نیز از دستگاه استفاده کرد.

اکسیژن ساز قابل‌ حمل هوا را دریافت، و سپس آن را تصفیه می‌کند و هوای تازه شده را توزیع می‌کند. قبل از اینکه هوا وارد دستگاه اکسیژن ساز شود، از 80 درصد نیتروژن و 20 درصد اکسیژن تشکیل‌شده اما پس‌ازاینکه هوا وارد دستگاه اکسیژن ساز می‌شود و از آن عبور می‌کند، درصد اکسیژن خالص 90 تا 95 و درصد نیتروژن به 5 تا 10 درصد می‌رسد. جداسازی نیتروژن باعث می‌شود تا بیمار بتواند بیشترین مقدار ممکن از اکسیژن را به دست آورد، به دست آوردن این مقدار از اکسیژن بدون کمک یک وسیله پزشکی بسیار دشوار است

 

دستگاه اکسیژن ساز قابل ‌حمل جگونه کار می‌ کند؟

 

5 مرحله عملکرد اکسیژن ساز:

1- دریافت هوا از محیط

2- فشرده‌سازی اکسیژن

3- جداسازی نیتروژن از هوا

4-  نحوه انتقال هوا را تنظیم می‌کند.

5- ارائه اکسیژن

 

بخش‌های تشکیل ‌دهنده اکسیژن ساز

بخش‌های زیادی یک اکسیژن ساز قابل‌حمل را تشکیل می‌دهند. فیلتر و کمپرسور بخش اصلی را تشکیل می‌دهند.

کمپرسور، هوایی را که توسط دستگاه اکسیژن فیلتر شده است را فشرده می‌کند و سپس به‌صورت پیوسته هوا را ارائه می‌کند

هوای فشرده برای تصفیه به فیلترها منتقل می‌شود. فیلتر نقش مهمی دارد، چراکه نیتروژن را به‌وسیله ماده‌ای به نام زئولیت که یک مکعب میکروسکوپی شش طرفه و دارای سوراخ‌های متعدد است، از هوا پاک می‌کند.

 

دستگاه اکسیژن ساز قابل‌ حمل برای استفاده در روز و شب مناسب است؟

اکسیژن سازهای قابل ‌حمل دو حالت تنظیم برای دریافت اکسیژن دارند: مقطعی و جریان مداوم. حالت مقطعی یا pulse dose معمولاً برای استفاده روزانه استفاده می‌شود، چراکه هنگام تنفس هوا را از طریق کانولا به بیمار می‌رساند. دوز پالس همچنین طراحی کوچک‌تر و طول عمر باتری بیشتری دارد.

حالت جریان مداوم اکسیژن را به‌صورت دائمی از طریق لوله‌ها فراهم می‌کند. این حالت بهترین گزینه برای افرادی است که در هنگام خواب به اکسیژن نیاز دارند.

 

مزایای دستگاه اکسیژن ساز

اکسیژن ساز قابل‌ حمل و اکسیژن ساز خانگی هردو دارای مزایای فراوانی برای بیمارانی است که نیاز به اکسیژن درمانی دارند. دستگاه اکسیژن ساز، خطر کمتری نسبت به سیلندرهای اکسیژن سنتی دارند، سیلندرهای اکسیژن اگر دچار پارگی یا نشت شوند، موجب آتش‌سوزی می‌شود. اما دستگاه‌های اکسیژن، چنین خطری ندارند. اکسیژن ساز خانگی و قابل‌حمل که می‌توانند خودشان اکسیژن را تولید کنند، محبوب‌تر شده و به‌طور گسترده‌تری نسبت به کپسول‌های قدیمی اکسیژن استفاده می‌شوند. از دیگر مزایای اصلی اکسیژن ساز ها، بیشتر شدن آسایش و امکان افزایش اکسیژن همراه است. اکسیژن ساز قابل‌حمل اکسیژن لازم را در هرکجا که کاربر می‌رود، حتی در هواپیما فراهم می‌کند. اداره هواپیمایی فدرال اعلام کرده است که مسافران پروازهایی که بیش از 19 صندلی دارند مجاز به استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند.

بیشتربدانید:

 

برچسب ها: اکسیژن ساز

افزودن نظر