Azteb

چگونه مرطوب کننده را به اکسیژن ساز وصل کنیم؟

نویسنده AnonymousFox_hfa 2018-11-18 13:47:23 0 نظر آموزش,

اگرچه همه فکر می‌کنند دستگاه‌های مرطوب کننده خیلی ضروری نیستند و بسیاری هم فقط از اکسیژن ساز استفاده می‌کنند. حتی ممکن است زمان خرید دستگاه اکسیژن ساز آن را بدون مرطوب کننده خریداری کرده باشید. چرا که اغلب مردم فکر می‌کنند، این دستگاه باعث خشکی بینی و گلو می‌شود. البته کاملاً اشتباه است. چرا که استفاده از دستگاه اکسیژن ساز بدون رطوبت ساز باعث ایجاد ناراحتی‌های زیادی می‌شود. حتی می‌تواند به بینی و تنفس هم آسیب برساند.

در طی ماه‌های سرد سال که هوا خیلی خشک می‌شود و یا در برخی از مناطق خشک کشور، قطعاً به مرطوب کننده نیاز پیدا می‌کنید. اگر عادت دارید در زمان خواب از اکسیژن ساز استفاده کنید، گلو و بینی خشک نمی‌شوند. زیرا هوا به داخل بینی راه پیدا می‌کند. بااین‌وجود باز هم می‌توانید یک بطری مرطوب کننده را که با دستگاه اکسیژن سازگار است، تهیه کنید.

اکثر دستگاه‌های اکسیژن ساز قابل ‌حمل به مرطوب کننده نیاز دارند. درعین‌حال به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌شده‌اند که با متصل کردن مرطوب کننده به آن‌ها، جریان اکسیژن بیشتری وارد بینی می‌شود. اکثر کانکتورهای ثابت اکسیژن جای اتصال یک بطری مرطوب کننده را دارند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، خودداری در استفاده از شیر یا انواع دیگر آب در کنار آب مقطر است. بسیاری از افراد شیر را با آب مقطر در مرطوب کننده استفاده می‌کنند. زیرا آب مقطر فاقد ناخالصی است. حتی آب شیرین فیلتر شده هم می‌تواند مقدار کمی  ناخالصی داشته باشید. اگرچه این نوع آب‌ها و شیر برای پوست مضر نیست. اما باعث عملکرد نادرست اکسیژن ساز می‌شود. آب مقطر را می‌توانید از داروخانه تهیه کنید.

 

نحوه اتصال مرطوب کننده به اکسیژن ساز

اتصال مرطوب کننده به اکسیژن ساز بسیار آسان است. فقط مطمئن شوید آنچه این مرطوب کننده با دستگاه قابل‌حمل شما سازگار باشد. بر روی بطری مرطوب کننده دو خط وجود دارد. خط حداکثر پر شدن و خط حداقل پر شدن.

نباید بطری را بالا خط پر شدن حداکثر پر کنید زیرا با این کار غلظت مواد زیاد می‌شود که به پوست آسیب می‌رساند. اما میزان مرطوب کننده را تا خط حداقل پر شدن هم پر نکنید. زیرا رطوبت خیلی زود از بین می‌رود و به‌اندازه کافی نیست. بهترین کاری که باید انجام دهید پر کردن بطری تا حدود نیم اینچ زیر خط حداکثر پر شدن است.  

در مرحله بعد اکسیژن ساز را روشن کنید. سپس پورت مرطوب کننده و لوله لاستیکی کوتاهی را که برای اتصال نازل بطری مرطوب کننده کاربرد دارد، به پورت مرطوب کننده دستگاه متصل کنید.

نازل را به لوله و پورت مرطوب کننده وصل کنید. اطراف بطری رطوبت‌گیر را با نوار چسب بپوشانید. تا از ریختن مرطوب کننده جلوگیر کند. 

بیشتربدانید:

 

برچسب ها: اکسیژن ساز

افزودن نظر