Azteb

تأثیر استفاده از بای پپ برای بیماران دیابتی

نویسنده AnonymousFox_hfa 2020-06-09 15:36:45 0 نظر

تأثیر استفاده از بای پپ برای بیماران دیابت

وقفه‌ی تنفسی در خواب یا آپنه خواب نوعی اختلال خواب است که ممکن است در بلند مدت باعث بروز عواقب و مشکلات مختلفی شود. یکی از این مشکلات، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم است. استفاده از دستگاه‌های بای پپ معمولاً یکی از روش‌هایی است که این قبیل بیماران به سراغ آن می‌روند و سعی می‌کنند تا مشکل وقفه تنفسی در خواب را با استفاده از این دستگاه‌ها برطرف کنند. ولی طبق تحقیقات مختلفی که انجام شده، نتایج حاکی از آن است که استفاده از دستگاه بای پپ نه تنها در رفع تداخل آپنه خواب تأثیر داشته،‌ بلکه در میزان گلوکز موجود در خون این افراد نیز تأثیر گذاشته است. بنابراین، می‌توان گفت که استفاده از دستگاه بای پپ برای افراد مبتلا به دیابت (به‌خصوص دیابت نوع دوم) نیز می‌تواند مفید واقع شود. در ادامه به بررسی تفصیلی و کامل‌تر نتایج حاصل از این مطالعات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

استفاده از دستگاه بای پپ و کاهش گلوکز خون

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ و در بخش متابولیسم و سلامت دانشگاه شیکاگو انجام شده بود، استفاده از دستگاه‌های فشار جریان هوای همواره مثبت و یا مرحله‌ای می‌تواند میزان گلوکز موجود در خون را بهبود بخشیده و بنابراین کنترل گلیسمی صبح گاه در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را بهبود ببخشد. البته این آزمایش تنها روی افرادی انجام شده بود که مبتلا به اختلال وقفه تنفسی بودند.

نتایج این تحقیق نشان دادند که استفاده مداوم مبتلایان از دستگاه بای پپ برای یک هفته توانست میانگین ۲۴ ساعته سطح گلوگز خون آن‌ها را کاهش دهد. افراد مبتلا به دیابت نوع دوم عموماً باید پس از مصرف صبحانه نیز میزان گلوکز خون خود را کنترل کنند. نتیجه این تحقیق حاکی از آن است که میزان گلوکز موجود در خون این افراد در آزمایش‌های پس از صبحانه نیز به میزان قابل قبولی بهبود داشته است. برخی از بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم در صبح زود دچار افزایش قند خون می‌شوند، ولی نویسندگان بیان می‌کنند که افرادی که در طول شب از دستگاه‌های فشار جریان هوای همواره یا مرحله‌ای مثبت مانند بای پپ استفاده کرده بودند،‌ تا حدود ۴۵ درصد اوقات کمتر دچار این مشکل شدند.

 

بیشتربدانید:

سی پپ و بای پپ چیست
تفاوت بین CPAP و BIPAP چیست؟
دستگاه بای پپ
دستگاه بای پپ چگونه کار می کند ؟
دستگاه بای پپ ASV
بای پپ ایرانی بای پپ پلاس
با دستگاه بای پپ به جنگ با ویروس کرونا برویم؟
تاثیر استفاده از بای پپ برای بیماران قلبی
تاثیر استفاده از بای پپ برای بیماران عفونی
بهتری?