Azteb

تاثیر استفاده از بای پپ برای بیماران عفونی

نویسنده AnonymousFox_hfa 2020-06-04 13:43:58 0 نظر آموزش,

تاثیر استفاده از بای پپ برای بیماران عفونی

تا کنون در مورد تاثیر استفاده از دستگاه بای پپ برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های مختلف مطالبی را در بخش وبلاگ آزطب نوشته و منتشر کرده ایم. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر استفاده از بای پپ برای بیماران عفونی بپردازیم. منظور از بیماران عفونی طبعاً افراد مبتلا به عفونت های تنفسی است. در رابطه با استفاده از دستگاه بای پپ و بیماران عفونی باید چند مورد را در نظر داشت. به عبارت دیگر،‌ این موضوع را باید از چند جنبه مورد بررسی قرار داد.

 

آیا استفاده از بای پپ برای بیماران عفونی موثر است؟

یکی از شایع ترین علائم در میان افراد مبتلا به عفونت های ریوی،‌ تنگی نفس و سرفه است. همانطور که می دانیم، استفاده از دستگاه های تهویه غیر تهاجمی (دستگاه های بای پپ به عنوان مثال)، تاثیر چشمگیری در زمینه بهبود شرایط تنفسی فرد مبتلا دارند. یکی از رایج ترین بیماری هایی که منجر به عفونت های تنفسی می شود، بیماری مزمن انسدادی ریه است. پزشکان معتقد هستند که استفاده روزانه از دستگاه بای پپ نه تهنا کیفیت تنفس و کیفیت خواب این‌قبیل بیماران را بهبود می‌بخشد، بلکه حتی طول عمر این بیماران را نیز بیشتر می کند. بررسی ها همچنین حاکی از آن است که استفاده از دستگاه های بای پپ میزان مراجعه افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه به بیمارستان را کاهش می دهد.

استفاده از دستگاه بای پپ در شرایط ضروری و اضطراری نیز ممکن است. هنگام بروز حملات تنفسی، استفاده از این دستگاه می تواند تا حد چشمگیری فشار را از روی ماهیچه ها و قلب بیمار کاهش داده و به آن ها کمک کند تا بهتر و روان‌تر نفس بکشند. این دستگاه همچنین میزان اکسیژن را افزایش داده و سطح دی اکسید کربن را نیز متعادل می سازد.

بیماران عفونی همچنین می توانند از دستگاه بای پپ در زمان خواب خود استفاده کنند. در طول بیداری، هوشیاری فرد بیشتر است و تنفس او شاید کمتر دچار مشکل شود. ولی این بیماران در هنگام خواب دچار مشکل تنفسی شده و کیفیت خواب آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند که این امر دارای عواقب مختلفی می تواند باشد. در چنین شرایطی، پزشکان توصیه می کنند تا فرد از دستگاه بای پپ استفاده کند

 

بیشتربدانید:

برچسب ها: کرونا بای پپ bipap دستگاه بای پپ بیماری های عفونی

افزودن نظر