Azteb

تست خواب چیست؟ انواع تست خواب

نویسنده AnonymousFox_hfa 2018-08-15 11:05:11 0 نظر راهنما,

بسیاری از مردم به‌اندازه موردنیاز بدن خود و به حد کافی نمی‌خوابند. درحالی‌که بعضی از افراد به دلیل تعهدات خانوادگی، اجتماعی و یا کارهایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند نیاز به خواب بیشتری دارند، ممکن است بعضی افراد اختلال خواب بدون درمان داشته باشند، که باعث می‌شود آن‌ها هر شب خواب مناسب نداشته باشند.

پلی سومنوگرافی، که به نام تست خواب نیز شناخته می‌شود، آزمایشی است که برای تشخیص اختلالات خواب استفاده می‌شود. پلی سومنوگرافی امواج مغزی شما، میزان اکسیژن خون شما، ضربان قلب و تنفس، و همچنین حرکات چشم و پا را در طول تست ثبت می‌کند.

 

دلیل انجام تست خواب چیست؟

پلی سومنوگرافی، مراحل و چرخه خواب شما را کنترل می‌کند تا مشخص شود که آیا الگوهای خواب شما مختل شده یا خیر.

روند طبیعی خواب رفتن با شروع خواب با یک حالت خواب به نام "حرکت سریع چشم" (NREM) شروع می‌شود. در این مرحله امواج مغزی شما، به‌وسیلهٔ الکتروانسفالوگرافی (EEG) ثبت‌شده و به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

چشمان شما به‌سرعت در طول NREM، به‌رغم مراحل بعدی خواب، سریع حرکت نمی‌کنند. بعد از یک یا دو ساعت از خوابیدن NREM، فعالیت مغز شما دوباره شروع می‌شود و خواب سریع چشم (REM) شروع می‌شود. بیشتر خواب‌ها در طول خواب REM رخ می‌دهد.

پلی سومنوگرافی مراحل و چرخه خواب شما را کنترل می‌کند تا زمانی که الگوهای خواب شما مختل می‌شوند شناسایی شوند.

اگر شما مشکوک به موارد زیر هستید، ممکن است پزشک شما پلی سومنوگرافی را توصیه کند:

آپنه خواب یا سایر اختلالات تنفسی مرتبط با خواب. در این حالت، تنفس شما مکرراً متوقف می‌شود و در طول خواب شروع می‌شود.

اختلال حرکتی اندام دوره‌ای اختلال خواب، شما به‌طور غیرمعمول انعطاف‌پذیر و پاها را درحالی‌که در خواب هستید گسترش می‌دهید. این وضعیت گاهی اوقات با سندرم پاهای بی‌قرار می‌شود.

نارکولپسی در این شرایط، خواب‌آلودگی روزمره و حملات ناگهانی خواب را تجربه خواهید کرد.

اختلال خواب REM این اختلال خواب شامل خوابیدن در خواب است.

رفتارهای غیرعادی در طول خواب پزشک شما ممکن است این آزمایش را انجام دهد اگر شما در طول خواب فعالیت‌های غیرعادی داشته باشید، مانند پیاده‌روی، حرکات زیاد یا حرکات ریتمیک.

بی‌خوابی مزمن ناشناخته اگر به‌طور مداوم در خواب و خواب ماندن مشکلی داشته باشید، پزشک ممکن است از پلی سومنوگرافی تشخیص دهد.

 

 

دلایل تست خواب

 

تست خواب چگونه انجام می‌شود؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید زمانی که پزشک به شما پیشنهاد می‌کند تست خواب یا پلی سومنوگرافی انجام دهید، این آزمایش دقیقاً شامل چه چیزهایی می‌شود. تست خواب به پزشکان کمک می‌کند تا اختلالات خواب مانند آپنه خواب، اختلال حرکتی اندام، نارکولپسی، سندرم پاهای بی‌قرار، بی‌خوابی و رفتارهای شبانه مانند راه رفتن با خواب و رفع اختلال خواب را تشخیص دهند. اغلب این اختلالات را نمی‌توان با یک ویزیت معمولی تشخیص داد و پزشک شما نیاز به جمع‌آوری مدارک بیشتری در هنگام خواب دارد تا بتواند تشخیص درست بدهد.

تست خواب یک آزمون غیرتهاجمی و در طی طول شب است که اجازه می‌دهد تا پزشکان درحالی‌که شما خواب هستید، بر آنچه در مغز و بدن شما اتفاق می‌افتد نظارت داشته باشند. برای این آزمایش، شما به یک آزمایشگاه خواب می‌روید که برای خوابیدن در شب طراحی‌شده است، این آزمایشگاه‌ها معمولاً در بیمارستان و یا مراکز مخصوص تست خواب قرار دارند. درحالی‌که شما خواب هستید، یک EEG مراحل خواب و دوره‌های REM و nonREM یا NREM خواب شمارا در طی شب بررسی می‌کند تا اختلالات احتمالی الگوی خواب را شناسایی کند. تست خواب چیزهایی مانند حرکات چشم، میزان اکسیژن در خون (از طریق یک سنسور، هیچ سوزنی درگیر نیست)، میزان قلب و تنفس، خروپف و حرکات بدن شما را اندازه‌گیری می‌کند.

تست خواب در اتاقی انجام می‌شود که برای خواب راحت و تاریک ساخته‌شده است. از شما خواسته می‌شود تقریباً دو ساعت قبل از خواب بیافتد. شما می‌توانید موارد شخصی مربوط به خواب را بیاورید و می‌توانید در لباس‌خواب خود بخوابید. قبل از اینکه در اتاق امتحان رختخواب بیاورید، یک تکنسور حسگرها یا الکترودها را روی سر و بدن خود قرار می‌دهد، اما هنوز هم می‌توانید مکان زیادی برای حرکت و راحتی داشته باشید. تکنسین‌های پلی سومنوگرافی در طول شب شما را نظارت می‌کنند و به‌عنوان‌مثال می‌توانند به شما کمک کنند اگر شما از حمام استفاده می‌کنید. بسیاری از مردم می‌دانند که چگونه می‌توانند در این شرایط بخوابند. نگران نباشید، لازم نیست تمام طول شب را بخوابید، تنها چند ساعت برای دریافت اطلاعات از نحوه خواب شما کافی است.

داده‌های مطالعه خواب شما معمولاً توسط تکنسین گرفته می‌شود و بعدازآن توسط دکتر شما ارزیابی می‌شود. این امر ممکن است تا دو هفته زمان لازم داشته باشد.

تست خواب یا پلی سومنوگرافی یک روش تشخیصی برای درمان اختلالات تنفسی خواب است که در مراکز درمانی و توسط نیروی متخصص انجام می شود. برای انجام تست خواب بیمار یک شب را در آزمایشگاه خواب سپری می کند و علایم پزشکی و تنفسی فرد توسط دستگاه ثبت می شود. آزمایشگاه خواب مکانی مجهز است که برای خواب طبیعی بیمار طراحی شده و دارای تخت، تلویزیون و سرویس بهداشتی است. انجام تست خواب برای تجویز فشار مناسب در دستگاه سی پپ ضروری است.

 

 

تست خواب

 

سی پپ و تست خواب

برای استفاده از دستگاه سی پپ در منزل، انجام تست خواب و تعیین فشار دستگاه برای هر فرد ضروری است. سی پپ برای استفاده هر شب بیمار بهترین گزینه است و علائم وقفه تنفسی و اختلالات تنفسی خواب را به طور کامل از بین می برد. علائم بیماری با قطع استفاده از دستگاه، برگشت خواهند کرد بنابراین بیماران می بایست این درمان را به طور مداوم ادامه داده و همچنین می توانند برای جلوگیری از مشکلات تنفسی از دستگاه اکسیژن ساز نیز استفاده کنند.

----------------------------------------------------------------------------

مقالات مرتبط: سی پپ چیست؟

----------------------------------------------------------------------------

 

بای پپ

دستگاه بای پپ نیز ممکن است برای جبران اختلالات تنفسی با ایجاد تنفس بیشتر از حد نیاز به کار گرفته شود. بعضی از دستگاه‌ها تا اندازه‌ای پیشرفته هستند و می‌توانند جریان هوایی انتقالی را برای جبران اختلالات تنفسی و عصبی-عضلانی که بر تنفس تأثیر می‌گذارند تغییر دهند. البته پیش از استفاده باید تست خواب صورت گیرد.

----------------------------------------------------------------------------

مقالات مرتبط: بای پپ چیست؟

----------------------------------------------------------------------------

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی آزطب

فروشگاه اینترنتی آزطب به عنوان مرجعی تخصصی در فروش تجهیزات پزشکی و حوزه سلامت، درنظر دارد تا برای افزایش رفاه حال مردم نظیر جامعه پزشکی ، محققین عرصه سلامت، مراکز بهداشتی-درمانی و دانشگاهی خدمات مدرن تر و مناسبتری درقالب بستر فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی فراهم نماید.
بیماران تنفسی که نارسایی های ریوی دارند می توانند کلیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود نظیر دستگاه اکسیژن ساز، سی پپ ، بای پپ و ونتیلاتور را از فروشگاه اینترنتی آزطب خریداری کنند.

 

*راه های ارتباطی:
آدرس وب‌سایت: Azteb.Com 
ایمیل آدرس: Info@Azteb.com
شماره تماس: 26241259-021 ، 09102877112
کانال تلگرام: Azteb@
تلگرام: AztebSales@
واتساپ: 09102877112

 

افزودن نظر