Azteb

پمپ سرنگ اتاق عمل

پمپ سرنگ اتاق عمل

پمپ سرنگ

این پمپ که به آن پمپ تزریق نیز گفته می شود، برای تزریق مقدار دقیق و معینی از مایعات در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان ها استفاده می شود. هنگامی که نیاز باشد مقدار مشخصی دارو در مدت زمان به خصوصی به بیمار تزریق شود، این دستگاه با استفاده از سرنگی که در آن تعبیه شده دارو را به طور پیوسته به بیمار تزریق می کند. معمولا پس از عمل های جراحی یا در بخش قلب از این دستگاه استفاده می شود، زیرا ضروری است مقدار دارو دقیق و منظم به بیمار انتقال پیدا کند.

پمپ سرنگ با استفاده از رابط کاربری هوشمند به کادر درمان اجازه می دهد، جریان تزریق را تنظیم کرده و آن را کند یا تند کند. در واقع، از آنجا که عموما قطر داخلی سرنگ ثابت است، می توان با تنظیم سرعت خطی حرکت پیستون سرنگ، سرعت تزریق را کنترل نمود.

تزریق مایعات با پمپ سرنگ معمولا در حجم کم است زیرا عموما سرنگ هایی که در آن ها استفاده می شوند بین 5 سی سی تا 50 سی سی متغیرند. همچنین، داروها هنگام استفاده از این دستگاه رقیق تر می شوند که خود می تواند از ورود حجم زیاد مایعات به بدن بیمار جلوگیری کرده و  به کیفیت روند درمان کمک کند.

  •  انواع پمپ سرنگ
     تحقیقاتیدر آزمایشگاه های تحقیقاتی برای تزریق مقدار های کوچک استفاده می شود. از این پمپ در بسیاری از مراکز تحقیقاتی استفاده می شود زیرا سیستم مقیاس بندی دقیق و همچنین انتقال میزان درست واکنش گرها و دیگر مواد شیمیایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • پزشکی
    از این پمپ می توان برای تمام مواردی که نیازمند تزریق و اندازه گیری دقیق مایعات است استفاده شود به خصوص در بخش قلب و پس از عمل های جراحی. پمپ سرنگ برای تزریق کنترل شده و دقیق مایعات مثل خون، دارو و تقویت کننده ها به بدن بیمار استفاده می شود. همچنین از این نوع پمپ برای تشخیص، درمان و تحقیقات درون جانداری (in-vivo) نیز استفاده می شود.

 


اجزای پمپ سرنگ

پمپ سرنگ معمولا از اجزایی مثل موتور، رایانه ی هوشمند، سرنگ، پیستون، پمپ و ست نگه دارنده تشکیل می شود. موتور با به حرکت در آوردن صفحه، به پیستون فشار آورده و موجب می شود مایعات از سرنگ خارج شوند. در پمپ هایی که دو سرنگ در آن ها تعبیه شده، مایع توسط یک سرنگ کشیده می شود و توسط سرنگ دیگر به بیرون رانده میشود. این گونه شما می توانید یک جریان مداوم داشته باشید.

 

قابلیت ها

اکثر پمپ های سرنگ پیشرفته، قابلیت برنامه ریزی شدن برای دقت بالاتر و کنترل بیشتر دارند.  برخی از این پمپ ها با اتصال به کامپیوتر تاریخچه ی انتقال مایعات را در اختیار شما قرار می دهند. لازم به ذکر است، نحوه ی کار با پمپ هایی که هلدر سرنگ در آن ها قابل تنظیم شدن است، به مراتب متنوع تر و آسان تر است.

این پمپ ها می توانند مایعات را با در حجم های بسیار کم تا حد میکرو، نانو و پیکو نیز انتقال دهند. افزون بر این، برخی از پمپ های سرنگ علاوه بر قابلیت تزریق، قابلیت بیرون کشیدن مایعات از بدن مثل خون گرفتن را نیز دارند.

بسیاری از پارامتر ها در پمپ های امروزه قابل تنظیم شدن هستند. برای مثال کنترل فشار کمک می کند مایعاتی که غلظت بالایی دارند، راحت تر به بدن بیمار تزریق شوند. گرم کننده های سرنگ نیز  قابلیت کنترل دما را ارائه می دهند. همچنین برخی از پمپ های سرنگ می توانند تا 10 سرنگ را در خود جای دهند.

 


    نمایش:
    مرتب کردن بر اساس:

    پمپ سرنگ BRAND MEDITECH BD 3000

    1) قابل استفاده برای هر مارک از سرنگ در اندازه های 10ml، ml20 و 50ml و اطمینان از دقت به میزان 3 درص..

    0تومان

    پمپ سرنگ JMS SP500

    دستگاه پمپ سرنگ برند JMS مدل SP500 :در بخش مراقبت های ویژه و یا مراقبت های بعد عمل در بعضی موار..

    0تومان

    پمپ سرنگ Syringe Sump B Braun

    دستگاه پمپ سرنگ B BRAUN :پمپ سرنگ B BRAUN قابلیت تزریق با سرنگ های 2, 5, 10, 20, 50 سی سی را دارا می..

    0تومان